Μάρκετινγκ / Μάνατζμεντ

Τελικά, πως σκέφτεται ο καταναλωτής;

πως σκέφτεται ένας καταναλωτής

Τι είναι αυτό που πείθει τον καταναλωτή να πατήσει το “buy button”;

Ο καταναλωτής, προκειμένου να καταλήξει σε μια τελική αγοραστική απόφαση, επεξεργάζεται μια σειρά από διάφορα ερεθίσματα που λαμβάνει από το περιβάλλον του. Η επεξεργασία αυτών των ερεθισμάτων γίνεται μέσα στο μυαλό του καταναλωτή, ευρέως γνωστό και ως «μαύρο κουτί». Ο συμβολικός όρος «μαύρο κουτί» οφείλεται στο γεγονός ότι οι διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο μυαλό του ατόμου είναι άγνωστες κι αδιευκρίνιστες, με αποτέλεσμα να είναι πρακτικά αδύνατο να καταγραφούν, να αποκωδικοποιηθούν και να δημιουργήσουν ξεκάθαρα μοτίβα και μοντέλα.

Ερώτηση προς τον Γενικό Διευθυντή ΘΕΣγάλα, Κωνσταντίνο Καρτέρη: Ποια είναι τα βασικά ερεθίσματα που λαμβάνουν και επεξεργάζονται οι πελάτες σας, προτού επιλέξουν τα προϊόντα σας;

Τα βασικά ερεθίσματα που λαμβάνουν και επεξεργάζονται οι πελάτες μας προτού αγοράσουν από την εταιρεία «ΘΕΣγάλα» είναι η διευκόλυνση που τους παρέχουμε για αγορές του προϊόντος γάλακτος 24/7, δηλαδή ανά πάσα στιγμή μπορούν να αγοράσουν γάλα από κάποιο κατάστημά μας. Η αδιαμφισβήτητη ποιότητα είναι ένας παράγοντας που οδηγεί πολλούς καταναλωτές στην αγορά του συγκεκριμένου προϊόντος. Πολύ βασικό ερέθισμα που δέχεται και επεξεργάζεται ο καταναλωτής είναι η διαδικασία που βάζει το μπουκάλι κάτω από το μηχάνημα και εκείνο του δίνει την επιθυμητή ποσότητα. Η διαδικασία αυτή δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα στον καταναλωτή και τον φέρνει πιο κοντά με την εταιρεία μας. Επίσης, η έλλειψη προσωπικού προξενεί διάφορα ερεθίσματα στον καταναλωτή, αναπτύσσοντάς του την περιέργεια να αγοράσει το προϊόν. Τέλος, η απόλαυση της διαδικασίας σε όλη την πορεία της δημιουργεί ένα κλίμα οικογενειακό, με συνέπεια τα παιδιά της οικογένειας να είναι ανυπόμονα να επισκεφτούν ένα κοντινό κατάστημά μας.

Όπως λέει και ο ίδιος, αυτό το βιβλίο θα σε κάνει να δεις την αγορά µε µια άλλη µατιά. Αν θέλετε να το αποκτήσετε και εσείς, πατήστε εδώ.

Το παρόν κείμενο είναι κομμάτι του βιβλίου μάρκετινγκ «Τελικά, πως σκέφτεται ένας καταναλωτής;» το οποίο υπογράφει ο Νικόλαος Κανέλλος, µέλος της Ελληνικής Μαθηµατικής Εταιρείας και του Οικονοµικού Επιµελητηρίου Ελλάδος και κάτοχος διδακτορικού διπλώµατος από το ΕΜΠ στη γνωστική περιοχή της Οικονοµικής και Στρατηγικής Ανάλυσης της Καινοτοµίας και των Σύγχρονων Τεχνολογιών.